• Teamleider jeugd

    Beste leiders,

    Allereerst bedankt dat je leider wilt worden van één van de teams bij S.C. Espel.

    Met dit document willen we bewerkstelligen dat in een korte samenvatting de verantwoordelijkheden worden gebundeld die het team, ouders en bestuur van jullie verwachten.

    Algemeen: 

    • Aan het begin van het seizoen (augustus) worden de kledingtas / tags / sleutels / ballen / hesjes uitgedeeld. De datum wordt gecommuniceerd.
    • Wasschema maken zodat iedereen weet wanneer hij/zij aan de beurt is om te wassen. Wij zijn zuinig op onze tenues en sponsoren, daarom willen we graag dat onze wasvoorschriften worden gehanteerd. Geef dit ook door aan het team. Ze zijn hier te vinden: www.scespel.nl/wasvoorschriften. Houd een lijstje bij waarop het aantal tenues staat, zodat je niks kwijtraakt halverwege het seizoen.
    • Spelers van je team inlichten, als er veranderingen of bijzonderheden zijn in het speelschema. (de meest recente informatie is te vinden op: www.scespel.nl en de voetbal.nl app)
    • Ouders erop attenderen zelf ook op de website of de voetbal.nl app te kijken.
    • Een rijschema maken met behulp van de voetbal.nl app. Zie hoe het werkt en hoe handig dit is op www.scespel.nl/chauffeurs-jeugd. Kom je hier niet uit? Vraag één van de bestuursleden, zij helpen je graag op weg.
    • De ouders informeren dat ze ca. 1 keer per jaar ingedeeld kunnen worden voor terreindienst op de zaterdagmorgen. Hierbij zijn altijd 2 personen van het bestuur aanwezig en 2 ouders. Dit schema wordt gemaakt door het bestuur, zie het schema en de bijbehorende taken op www.scespel.nl/terreindienst. Het kan zijn dat de vrijwilligerscoördinator de ouders belt een aantal dagen van te voren, zodat zij eraan herinnerd worden.
    • Contact houden met de trainer (zodat je van elkaar weet wat er speelt en waar op gelet moet worden). Tijdens vakanties afstemmen of er wel/niet getraind wordt en dit doorgeven aan de spelers/ouders.
    • Leiders regelen onderling als er spelers tekort zijn, doe dit in goed overleg.
    • Ballen meenemen bij een uitwedstrijd, deze nadien weer terugbrengen naar je eigen ballenkast in het ballenhok.
    • Hulp bieden bij zaalvoetbal en toernooien of hier evt. ouders voor regelen.
    • Wanneer je zelf een oefenwedstrijd regelt, doe dit in overleg met het bestuur, zodat wij dit verder kunnen afstemmen met de kantine etc. Dit kan door een email te sturen naar bestuur@scespel.nl.
    • Bij langdurige blessures van spelers, het bestuur inlichten.
    • Duidelijk aangeven dat spelers zich niet zomaar halverwege het seizoen kunnen afmelden als lid, dit brengt vaak de rest van de teams in de problemen omdat S.C. Espel een mooie maar kleine vereniging is.
    • Stuur leuke foto’s met een aantal woorden erbij naar één van de jeugdcoordinators, zodat zij af en toe het e.e.a. kunnen delen op social media.
    • Middels de verkregen tag van het MFS bestuur heb je als leider toegang gekregen tot de deuren die voor jou van belang zijn.
    • Elk team heeft zijn eigen ballenkast waar ballen en trainingsspullen in liggen, deze wordt zowel gebruikt door de trainer als door de leiders. Jullie als team zijn verantwoordelijk hiervoor en kunnen bij vermissing hier op aangesproken worden door het bestuur.

    Wedstrijd:

    • Het opvangen van de leiders van de tegenstander en scheidsrechter. Vraag 2 bonnen aan de aanwezige bestuursleden, deze 2 bonnen aan de leider van de tegenstander uitdelen en zelf 2 meenemen. Hiermee kunnen consumpties gehaald worden in de kantine (koffie/thee/ranja). Daarna zijn de kosten voor eigen rekening.
    • De bestuurskamerdienst (de 2 aanwezige bestuursleden) gaat weg rond 12:00uur, is de wedstrijd hierna afgelopen en is het de laatste wedstrijd van de dag? Dan graag de doelen weer omhoog doen (sleutel hangt in het ballenhok), de 4 hoekvlaggen mee terug nemen naar het ballenhok. Daarna het ballenhok afsluiten.

    Einde van het seizoen:

    • Aan het eind van het seizoen wordt er een middag/avond gepland waarbij de kledingtas + blauw informatiemapje ingeleverd moet worden. (Controleer van te voren of alle shirts, broekjes, trainingspakken aanwezig zijn)
    • Hiernaast moeten ook de tags / sleutels / ballen / hesjes ingeleverd worden. Controleer dus van te voren of alles nog aanwezig is.
    • Mocht je aan het einde van het seizoen willen stoppen als leider, dit graag op tijd doorgeven aan het bestuur.
    • Dan ook graag de leidersjassen, de sleutel van het ballenhok en de tag inleveren bij het bestuur.

    Alvast bedankt en veel succes met het leiden van jouw team!

    Bij vragen en of problemen gelieve contact op te nemen met het bestuur.

    Jeugd coördinator, zie www.scespel.nl/bestuur

    Riejanna de Jong 06-48477654 en Wilfred Pronk 06-5168697

  • Gebruik Tags deuren

    Voor de winter ❄️

    Om de energiekosten zo laag mogelijk te houden is het verzoek om de deuren van de ingang bij de kleedkamers en het ballenhok niet open te laten staan (bijv met een bezem) tijdens de trainingen.

    Je kunt de deur wel op de "loopstand" zetten. 

    Dat gaat als volgt:

    Als de deur van het slot is. De kruk aan de binnenkant naar beneden houden en de Tag nogmaals voor de deur te houden. 

    De deur is dan van het slot en valt niet meteen weer in het slot. Bij vertrek moet je weer de binnenkruk naar beneden doen en de Tag er weer voorhouden. Controleer het uiteraard wel!